OM OSS

Vår vision

Women Ahead ska vara det självklara valet vid rekrytering när företag önskar en jämställd organisation med mångfald, oavsett position, som på sikt leder till ökad lönsamhet och ett modernare företag inom svenskt näringsliv.

 

Att anlita Women Ahead för att öka upp jämställdhet på företaget är en positiv särbehandling då vi vänder oss till branscher och organisationer som är ojämställda.

Flertalet oberoende undersökningar påvisar att ökad jämställdhet har flertalet positiva effekter. Bland annat förbättrat resultat, ökad kreativitet och trivsel.

 

CEO & FOUNDER

Petra Hermans

Petra har över 23 års erfarenhet av ledarskap, affärsutveckling och rekrytering. 2016 grundade hon Women Ahead tillsammans med sin barndomsvän, Michaela Sundelin.

På Women Ahead arbetar hon med Rekrytering-, Executive search och Interim Management, föreläsningar och workshops kring jämställdhet, mångfald och inkludering samt utför konsultationer kring ledarutveckling. Petra har innan Women Ahead själv suttit på beställare sidan, vilket gett henne en enorm förståelse och erfarenhet vad kunderna efterfrågar och vikten i träffsäker rekryteringsprocess.

Petra har en bakgrund från främst IT, teknik och telekom branschen inom olika ledande befattningar. Hon har också erfarenhet av styrelsearbete, bl.a. från IT-högskolan och Women Ahead´s styrelse. 

Petra har examen i Företagsekonomi från Umeå Universitet och är certifierad i logistik- och personlighetstester från AON.

Kontakt
petra@womenahead.se
0767-23 62 08

COO & FOUNDER

Michaela Sundelin

Michaela har en gedigen bakgrund om 25 år inom affärsrelationer och försäljning i IT branschen. 

Sedan 2016 då Michaela tillsammans med Petra Hermans startade Women Ahead,  har Michaela skaffat sig en betydande erfarenhet inom Rekrytering-, Executive search – headhunt och Interim Management. Hennes förmåga att identifiera och attrahera toppkandidater till nyckelpositioner har varit avgörande för att stärka företagsledningar och driva tillväxt inom organisationer.

Genom sin expertis inom både försäljning och rekrytering är Michaela en ovärderlig tillgång för att bygga starka team och skapa framgångsrika affärsmöjligheter inom svenskt näringsliv. Hennes förmåga att förstå både affärsbehov och kandidaters kompetenser gör henne till en strategisk partner för att uppnå företagets mål och visioner.

Kontakt
michaela@womenahead.se
0705-08 15 08

Regionchef Norrland

Helene Aspensjö

Helene har 25 års erfarenhet av ledarskap, rekrytering, search och bemanning i olika befattningar. Med lång erfarenhet av att själv sitta som rekryterande chef, framför allt inom verksamheter med snabb tillväxt, är hon en speaking partner för kunder och kandidater i alla typer av rekryteringssammanhang. Affärsutveckling, ledningsgruppsarbete och värderingsfrågor är också Helenes expertis och erfarenhet. Frågor som innefattar inkludering och dynamiska grupper har stått högt på agendan under hennes karriär. Helene kommer närmast från ett stort bemanningsföretag där hon arbetat som regionchef. Utöver Helenes arbetslivserfarenhet har hon en MSc i Business & Economics från Uppsala Universitet och en BA i psykologi från Stockholms Universitet samt är även licensierad i AONs psykometriska testverktyg.

Rekryteringskonsult

Jessica Enqvist

Jessica Enqvist är en erfaren rekryterare med fokus på kompetensbaserad rekrytering för att hjälpa företag och individer att matchas på bästa sätt. Jessica har tidigare erfarenheter så som affärsområdeschef och ledningsgruppsarbete. Med över 20 års erfarenhet inom försäljning och ledarskap har Jessica utvecklat starka kompetenser inom rekrytering, affärsutveckling och teamledarskap.

HR-specialist

Ann Bodin

Ann har en gedigen erfarenhet av att arbeta nordiskt, både strategiskt och operativt, som Head of HR, HR-konsult och coach. Anns främsta kompetens är att arbeta med arbetsrättsfrågor men fungerar också som stöd och rådgivare åt företagsledningen och coachande samtal med medarbetarna. Ann kan även stötta vid implementering av olika personal- och affärssystem samt personalhandböcker. Hon stöttar även med löne- och försäkringsfrågor samt introduktion av nyanställda.

 

Kontakt
ann@womenahead.se
070-5930071

Föreläsare

Urban Björn

Urban Björn är ekonom och var under drygt 15 år affärschef och SVP inom Investment och Corporate Banking. Han bytte spår och blev HR-chef, och senare Head of Diversity & Inclusion på en av Nordens största banker där han 2018 tränade över 1 000 chefer i inkluderande ledarskap. Sedan 2019 driver han egna företaget Business as Equals, som hjälper företag att få ut den fulla (affärs)potentialen genom jämställdhet, mångfald och inkludering.

Urban Björns föreläsningar och workshops innehåller studier, forskning och rapporter som blandas med praktiska övningar kring mångfald, normer, jämställdhet samt omedvetna fördomar och stereotyper. Urban visar med aktuella exempel och best practice hur företag och ledare behöver agera för att klara de ökade kraven från kunder, nuvarande och framtida medarbetare, ägare, intressenter och samhället i stort. Han hjälper till att bredda perspektivet, inte bara för ledningsgruppen utan för företaget i stort.

Föreläsare

Anna Blixt

Anna Blixt är strategisk expert inom inkludering och jämställdhet och erbjuder föreläsningar, workshops och skräddarsydda handlingsplaner för att stärka företags organisations kultur. Anna är uppskattad för sin förmåga att nå alla i rummet och skapa en atmosfär där varje individ känner sig sedd och hörd.

Anna hjälper företag att skapa arbetsmiljöer där alla känner sig sedda, trygga och värdefulla. Hon fokuserar på att lyfta fram varje persons specifika kunskaper och styrkor för att stödja företagets framgång.

Kontakta oss för att ta ert företags inkluderings- och jämställdhetsinitiativ till nästa nivå och skapa en arbetsplats där varje individ känner sig värderad och respekterad.

Styrelse

VD, Logit it

Fredrik Pürkner


 Fredrik Pürkner har engedigen erfarenhet av IT-branschen och har framgångsrikt varit med i ett flertal startups, bl.a. 

Portal som sedan blev uppköpta av ATEA. I augusti var det dags för en ny startup för Fredrik, då lanserades företaget Logic IT tillsammans med andra välkända profiler från IT-branschen.

OWNER, ASANDEK AB

Åsa Andersson

Åsa har gedigen erfarenhet i att arbeta med tillväxtbolag inom IT med fokus på människor och värderingar – varav de sista 20 åren på ledningsnivå i IT-branschen. 

Åsa bidrar med sina erfarenheter inom ledarskap, ekonomistyrning, HR, kvalitetsutveckling, implementering av verksamhetsledningssystem, digitalisering av verktyg, kostnadseffektivisering, projektledning, struktur, ordning och reda. Tidigare roller är b la CFO, HR Manager, Cash management controller och Kvalitets- och Miljöchef.

Åsas främsta ambition är att utveckla verksamheter och ledning i en kundfokuserad, sälj- och resultatorienterad organisation med fokus på värderingar.