Kommersiell Produktchef Marking & Identification

Om Phoenix Contact

Phoenix Contact är ett världsledande företag inom anslutningsteknik och industriell automation med innovativa och inspirerande produkter och lösningar för olika branscher. Våra 17000 medarbetare finns i 80 länder världen över och vi omsätter ca 20 miljarder kronor.

Det svenska dotterbolaget bildades 1963 och har en egen operativ organisation sedan 1981. Det svenska huvudkontoret ligger i Stockholm och vi har regionkontor i Malmö (där lager och monteringsverksamhet finns) samt i Göteborg. Totalt är vi ca 60 medarbetare i Sverige som säkerställer en hög servicegrad mot våra kunder över hela landet.

Om rollen

I rollen som kommersiell produktchef för den svenska marknaden inom Marking & Identification ansvarar du för att planera och skapa såväl lanseringsplaner som produktstrategier. Detta inkluderar marknadsaktiviteter, produktreleaser, kampanjer, mässaktiviteter med mera.

Du ansvarar bland annat för att ta fram en årlig marknadsplan för sortimentet, att upprätta prognoser vid in- och utfasning av produkter i samråd med vår logistikavdelning. Du ansvarar även för den svenska prislistan och rabattmatris inom M&I sortimentet, samt att upprätta en årlig budget på produktnivå tillsammans med chef.

Vi ser att du är genuint intresserad av produkterna, ständigt omvärldsbevakar marknaden inom ditt sortiment. Det vill säga följer den tekniska, ekonomiska och marknadsmässiga utvecklingen.

Du blir tillsammans med M&I organisationen ansvarig för teknisk support och service gentemot våra kunder. Du informerar och utbildar löpande och systematiskt gällande produktområdet både internt och externt. På sikt finns möjlighet till personalledaransvar för ett antal säljare.

Du ingår i M&I organisationen och rapporterar till Sales & Business Area Manager Industrial Components & Electronics.

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du tidigare har arbetat som kommersiell produktchef med erfarenhet från marknadsföring av produktsortiment, gärna inom märkning eller skrivare för märkning. Du har erfarenhet av att driva projekt och är van att presentera framför grupper, såväl fysiskt som digitalt.

I rollen ingår kommunikation mot bl.a. huvudkontoret i Tyskland varför engelska är ett måste i både tal och skrift. Du behärskar Office 365 obehindrat och framför allt Excel.

Som person är du engagerad, initiativrik, noggrann och nyfiken.

Du har en tydlig och kommunikativ förmåga som med ett strukturerat och servicevänligt tillvägagångsätt kan samarbeta med såväl kunder som kollegor. Du är resultat- och lösningsorienterad. Du ser fram emot att vara del av ett team där sunda värderingar står i centrum när vi tillsammans driver företaget framåt.

Kultur

Phoenix Contact kan erbjuda dig ett stimulerande arbete i framgångsrikt företag med goda möjligheter att utvecklas. Företaget har nära samarbete med moderföretaget i Tyskland där även en stor del av utbildning och introduktion genomförs.

Vi är i grunden ett familjeägt företag som är med och formar framtiden på ett ansvarskännande sätt. Vi är ett globalt marknadsledande företag och en pionjär inom elektroteknik.

Läs gärna mer om vad vi värderar och står för, på vår karriärsida:
https://phoenixcontact.teamtailor.com/

Känner du igen dig i våra värderingar, känner du att dessa är något som du kommer att kunna bidra till, då är det kanske just dig vi söker!


Övrigt

Tillträde: Enligt ö.k.
Lön: Fast månadslön samt bonus
Arbetstid: Heltid
Ort: Stockholm eller Malmö

Vill du bli en del av Phoenix Contact? Vi önskar ha din ansökan senast 2020-12-14. Vi beaktar ansökningar löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.

Rekryteringen sköts av Women Ahead – en rekryteringsbyrå med fokus på kvinnor inom IT-, teknik- och telekom. För frågor om tjänsten, kontakta petra@womenahead.se eller 0767-236208.

Stäng meny