Bid Manager

Om InfoCare

InfoCare installerar, reparerar och hjälper företag att använda sin teknologi. Som den ledande serviceleverantören av teknisk utrustning i Norden tillhandahåller InfoCare ett unikt erbjudande till marknaden. Vi har över 60 serviceställen och 1100 anställda i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Vi levererar över 3000 serviceordrar dagligen, inklusive onsite service, installationer, transporter och mjukvarutjänster till företag över hela Sverige. Vårt mål är att erbjuda de mest effektiva och tekniska lösningarna på marknaden för att lösa tekniska utmaningar på ett effektivt och professionellt sätt.

InfoCare har förvärvats av investeringsbolaget Katalyst 2018. Katalyst har ett aktivt och långsiktigt ägande med stora tillväxtambitioner för företaget.


Din roll som Bid Manager

Tjänsten Bid Manager är en nyckelroll i säljprocessen hos oss på InfoCare. Du kommer leda och stötta vårt säljteam med professionell och serviceinriktad support i affärs-, anbuds-, förhandlings- och avtalsfrågor inklusive rådgivning vad gäller prisstrategi och taktik.  

I rollen ingår att leda och ansvara för hela anbudsprojekt samt facilitera affärsforum. Du är delaktig i kvalificering av uppkomna affärsmöjligheter och ansvarar för resursplanering, resursallokering samt framtagande av tidplan. Du leder interna anbuds- och produktmöten, medverkar i kundpresentationer och framtagande av presentationsmaterial. Din uppgift är att kvalitetssäkra det slutgiltiga anbudet.


Din Profil

Relevant högskoleexamen eller motsvarande eftergymnasial utbildning är meriterande.
Vi ser att du har tidigare erfarenhet av projektledning och/ eller Bid Management och gärna inom IT och/ eller telekombranschen.

Du behöver ha förståelse för komplexa affärer, förstå beslutsfattande och avgörande faktorer hos kund osv. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett måste då många av våra kunder är internationella. Som person är du nyfiken, kreativ och har en förmåga att tänka utanför ramverket.
Du behöver ha god kompetens i Officepaketet och fram för allt i Excel.

Egenskaper

· Förtroendeskapande – internt och externt

·  Affärsmässig och strukturerad

· Social kompetens – inlyssnande, hög grad av förståelse för andra

· Administrativt skicklig

· Analytisk med god koordineringsförmåga

Sist men inte minst. För dig är det viktigt att ha roligt på jobbet!


Infocare erbjuder

Ett företag där människor gillar att arbeta
Vi ser våra medarbetare som vår mest värdefulla tillgång eftersom det är de som säkerställer att våra kunder blir nöjda. På grund av detta tillhandhåller vi utbildning i ”mjuka” färdigheter utöver tekniska certifieringar.

Vi strävar efter att vara ett företag där människor gillar att arbeta genom att genomföra regelbundna medarbetarundersökningar, upprätthålla en öppen dialog mellan ledning och medarbetare, tillhandhålla ett arbetsklimat där alla respekteras oavsett kön, etnicitet, religion, handikapp, sexuell läggning eller ålder.

Hos Infocare är det viktigt att våra anställda har en balans mellan arbetsliv och familjeliv.

Kvalité och miljö

Vår roll som marknadsledande innebär att vi även skall sträva efter att vara ledande inom kvalitét, med ambitiösa steg mot ständiga förbättringar i varje aspekt gällande kvalitet, miljöhänsyn och CSR.

Övrigt

Tillträde: Enligt ö.k.
Lön: Fast månadslön
Arbetstid: Heltid
Ort: Stockholm

InfoCare är kollektivanslutna till Almega IT & Telecom företagen och är med i Almegas mentorskapsprogram, Womentor som arbetar för att stödja företag i IT- och telekombranschen som vill arbeta systematiskt för att öka andelen kvinnliga chefer.

Ansök och bli en av oss 

Vill du bli en del av Infocares? Vi önskar ha din ansökan snarast möjligt. Vi beaktar ansökningar löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas omgående. 

Rekryteringen sköts av Women Ahead – en rekryteringsbyrå med fokus på kvinnor inom IT-, teknik- och telekom. För frågor om tjänsten, kontakta petra@womenahead.se eller på 0767-236208.

Stäng meny